fredag 27 maj 2016

Min morgon

Min morgon startar jag alltid med en stark ingefärsjuice som får igång förbränningen och boostar mitt immunförsvar.

Därefter lagar jag till en havregrynsgröt till mig och tjejerna på 3dl havregryn,  6dl vatten, en nypa salt, ca en tsk kanel och kokar upp till en god konsistens ca 3-4 minuter.
När jag stängt av värmen tar jag i ca 1/2 msk honung och 2 tsk kokosolja i gröten och rör runt.
När jag tillsätter detta behöver jag inte längre ta i någon sylt i min egen, utan jag droppar endast i lite lingonsylt i äldsta dotterns gröt då hon är så pass medveten om vad hon vill ha i! 😊

På träningsdagar äter jag även ett kokt ägg till frukost då jag vill bottna med lite mer protein än mjölken på gröten!

Testa även att ta i färska bär eller frukt i gröten för att göra det lite festligare, kanske under helgerna 👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar