måndag 6 juni 2016

Styrkeövningar

Nu har jag nog hittat vilka styrkeövningar som jag ska köra en tid framöver. Ca 10 veckor.
Med tanke på att jag vill träna upp lår och rumpa samt ryggen och axlar så har jag valt ut en handfull bra övningar som jag hoppas ska forma mig åt det hållet som jag vill. Vill bli mer timglasformad!

Först, när jag är fräsch i musklerna och jag kan fokusera på övningen så ska jag köra en knäböj. Jag startar med stången på 20kg plus 10 kg i vikter. Detta tänker jag köra i ytterligare en vecka för att sedan öka på 5 kg, som jag sedan tar i 2 veckorna efter det. Kommande 2 veckor, 5 kg till o s v.

Efter knäböj tar jag Chins.  Då är jag inte trött i ryggen än, och kan sätta som mål att efter 10 veckor klara 7 st.

Sedan är det dags för marklyft som är en otroligt bra övning för hela baksidan. Träna upp lår, rumpa och rygg. Här har jag som mål att klara 70 kg. (8-10 repetitioner)

Bröst kör jag sedan i en sittande bröst- press i kabeldrag! Här blir jag isolerad i resten av kroppen och kan fokusera endast på styrkan i bröstet.

För mer baksida lår tar jag sedan en lårcurl med boll som redskap. För att riktigt få kontakt med musklerna där och riktigt köra slut dom.

Axelpress med skivstång är nästa övning och mitt fokus är att få in en bra teknik med stark bål och stark överkropp.

Eventuellt avsluta passet med lite abs träning, men inget måste.

Ett litet kik på de olika övningarna kommer jag att lägga ut på min instagram @ptmalinkarlsson

See ya 😎😎
Mvh Pt-malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar