tisdag 3 september 2019

Motivation


 Hur motiveras man till att träna? 
Och ännu viktigare; hur motiveras vi till att hålla kvar vid träningen livet ut?

Jag brukar försöka ha i tanken att motivationen kommer mycket sällan som ett brev på posten. Motivation dyker upp genom att vi många gånger får tvinga oss själva till rörelse och träning. Jag försöker ha den tanken att trots jag är lite trött(inte när jag är så trött och behöver vila) så SKA jag ut och träna. Pigg brukar jag ofta bli under tiden jag tränar eller strax därefter.

Så jag råder er att inte invänta motivationen och energin för mycket. Den får du som en härlig endorfinkick som bieffekt av träningen. 😄

När du har kommit in ett härligt flow med träning och det sker lite mer på rutin, så försök att aldrig helt ha ett längre uppehåll med träningen. Alltid någon/några dagar i veckan köra ett litet pass som får musklerna att reagera och pulsen att stiga. Vi mår så mycket bättre av att få vara igång. Vi blir även så mycket gladare och roligare mot de som vi umgås med.

Ta hand om er ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar